Rabu, 12 Mei 2010

Kawan..

Salam...
Mlm nih aku nk cerita ttg KAWAN. K.A.W.A.N..makna kwn??tau x??sapa-sapa yg tau????bg aku kawan adalah insan yang dihantar oleh Tuhan untuk menjadi insan yg xakan lukakan hati kita...maksudku insan biasa yg boleh dibawa bicara..yg boleh dibawa gelak ketawa..yg boleh menyimpan rahsia kita..mayb org yg boleh kita berkongsi rahsia...juga duka..
KAWAN bagiku adalah insan yg dihantar Allah untuk menyerikan kehidupan kita seharian..aku ada kawan sepermainan..kawan sepejabat..sekolah...ex special BF...kawan sekolah..dan byk jenis kawan..
Tanpa diduga juga aku ada kawan karib atau bestfriend bilang org..mereka ini sentiasa ada di dalam hatiku..sentiasa aku ingat walau di mana aku berada...kawan karib ini sentiasa diingatan...
Walaupun gitu..aku pernah ada seorang kawan yng pernah dan sentiasa tidak akan aku lupakan..dia pernah dan masih membuatkan hatiku terluka..aku sangka..perkenalan dan pertemuan aku dgn perempuan ini akan membawa hingga ke hujung nyawaku..Kami suami isteri masukkan dia dalam senarai KAWAN yang BOLEH DIPERCAYAI..pada awalnya kami sentiasa tolong menolong...mungkin baginya aku atau kami tidak banyk menolong kerana pertolongan yg aku dan suami berikan sangat kecil baginya..berbanding dirinya yg 'teramat byk berjasa pada kami'.....walau pun bantuan kami tidak seberapa..tp aku sentiasa ada bila dia memerlukan teman untuk mendengar keluhan bodoh tentang rumahtangganya...xkira di tengah mlm..di subuh hari...di waktu sibuk..aku akan ada di situ...
Suatu hr aku suami isteri meminta pertolongannyaa..tp kami dijanjikan dengan pelbagai alasan..janji itu..janji ini..aku seperti ditipu..Rupanya itulah dia...mencari kawan untuk kepentingan diri..Menitis air mataku oleh dia yang pernah kupanggil kawan..
Siapa dia..biar kami saja yang tahu...apa yang telah dia lakukan.aku maafkan tp bukan mudah bagiku untuk melupakan..hanya Allah yang tahu..lukanya hatiku..
Kini dia yang ku panggil kenalan....
Kuharap jgn ada selepas ini yng menjadi sepertiku...ada KAWAN seperti dia...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...