Selasa, 8 Julai 2014

Cerita Ingin Kukongsikan...TTC ku anak kedua...

Salam..

Hari ini aku ingin berkongsi..Aku
 adalah antara wanita yang dipilih Allah SWT... mempunyai tahap kesuburan yang rendah..
Tidak seperti wanita-wanita yang lain..mempunyai tahap kesuburan yang tinggi, yang mempunyai jadual waktu period yang tetap...rahim yang tebal..atau pendek kata tahap SUBUR yang tinggi...
Usaha untuk mendapatkan anak pertama pun aku dan suami berusaha pelbagai cara.. makan suppliment..jaga makan dan minum..rajin jumpa doktor dan pergi berurut jg..kami
 berkahwin pada 24.08.2007 dan aku disahkan mengandung anak pertama pada Januari 2009..
Anak pertama dilahirkan pada 13.10.2009..
Walaupun begitu....kami tetap bersyukur..masih diberi peluang oleh Allah SWT untuk mempunyai zuriat sendiri..

Tapi biasalah...manusia..wanita..tetap ada keinginan menambahkan keturunan...menambahkan keturunan..Aku
pernah disahkan mengandung pada tahun 2011 tapi Allah meminjamkan peluang itu hanya selama 6 minggu...dan aku disahkan keguguran.. zuriat itu bukan milik kami....tidak apa.. Usaha Tangga Kejayaan..kekekkeke..

Selepas dari itu...kami buat biasa...tidak terdesak lagi untuk menambahkan zuriat..
Bermula tahun 2013...setelah kawan-kawan dengan mudah mengandung...bersalin dan mengandung...keadaan di opis seperti ada gelombang mengandung dan bersalin..kekekeke..

Haaaaa...start dari situlah aku..jadi panik dalam diam....suami tidak kata apa2 tp aku tahu jauh di sudut hatinya..ingin zuriat lagi..setelah umur anak pertama makin meningkat..ekekkeke..

Pelbagai cara aku buat..antaranya..menurunkan berat badan.beratku dari 80+ kg turun hingga 71.1 kg.....jaga makan minum...

Aku rajin jugak tgk2 di internet..ttg kehamilan..suppliment apa..ubat gosok apa untuk mudah hamil..
Kalau bab jumpa doctor..itu jgn cerita...dalam tahun 2013 sj 3 kali aku jumpa doctor pakar...scan dari atas..scan dari bawah.. tgk rahim..tgk keadaan ovari dan tgk keadaan itu ini..Sabar sjlah..Husbandku turutkan sj kemahuanku..demi kami jugakan...kekekekk

Bila ada seorang kawan di opis...rezeki mereka pun lambat sampainya..isterinya mengamalkan memakan produk kesuburan SHAKLEE suami isteri...aku jd tertarik... pada mulanya aku menjadi ahli untuk kegunaan sendiri sj..lama kelamaan aku rajin berjualan lah plak..hehehheheh... (promote)

Aku mula menggunakan produk Shaklee pada Mei 2013..tuh pun amalkan ESP sj..on off..on off...
Bermula dari Ogos 2013...aku nekad untuk mengamalkan set kesuburan suami isteri...

Aku amalkan memakan:
ESP
ALfalfa
GLA
B-COMPLEX

Suami:
Vit E
Zink
Omega (nih aku suruh makan uk bakar lemak dan bgs tuk jantung...)

Bermula bulan Ogos....aku amalkan set ini macam aku memakan nasi..wajib ambik..sabar sajalah...
Dan aku pernah kata...kalau memakan racun itu boleh buatkan aku mengandung...menambahkan zuriat kami..aku rela...
Kalau benar mengamalkan Produk SHAKLEE ini menyebabkan aku gemuk macam gajah kembali..tetapi aku boleh mengandung lagi...aku rela...sebab aku bersedia untuk itu semua...
Di samping itu... dalam solatku..hanya doaku agar kami dikurniakan rezeki zuriat lg...setiap solatku..
Aku juga sentiasa berfikiran POSITIF...agar badan dan rahim serta ovariku juga positif..(SIHAT)

Stelah beberapa bulan tabah mengamalkan di atas...aku disahkan hamil pada Disember 2013...
Ya Allah..tidak terhingganya syukur kami kepadaMu..
Sesungguhnya SABAR itu ada hikmahnya...dan aku tahu...rezeki itu hanya dariMu dan izinMu..

Kepada rakan-rakan wanita...jangan putus asa ya untuk berTTC...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...